Acte necesare pentru eliberarea duplicatului de diploma

 

1. In cazul pierderii, distrugerii sau al furtului actului de studii original, cererea de eliberare a duplicatului este insotita de urmatoarele acte, care se arhiveaza cu termen de pastrare permanent la inspectoratul scolar, iar copiile certificate “conform cu originalul”, la unitatea de invatamant:

a. declaratia notariala, data de titularului actului , in care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, imprejurarile in care actul original a fost pierdut, precum si alte precizari care sa confirme disparitia actului de studii respectiv. Se va face in mod obligatoriu urmatoarea mentiune: “actul de studii original nu a fost lasat gaj/garantie la o institutie de stat sau particulara, din tara sau din strainatate, si nu a fost instrainat cu buna-stiinta altei persoane fizice sau juridice”;

b. dovada publicarii pierderii, distrugerii sau furtului actului de studii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a III-a;

c. copie legalizata la notariat dupa certificatul de nastere si casatorie (daca este cazul);

d. patru fotografii color, format 3×4 cm;

e. aprobarea scrisa a consililui de administratie al inspectoratului scolar pentru eliberarea duplicatului, in urma actelor depuse de catre unitatea de invatamant;

f. un timbru fiscal in valoare de 1 RON, de la Posta Romana.

2. Pentru publicarea pierderii, distrugerii sau furtului unui act de studii, titularul se adreseaza Monitorului Oficial al Romaniei, Partea a III-a, depunand un anunt care va cuprinde urmatoarele date: denumirea actului de studii original, numele titularului, initialele prenumelui tatalui/mamei si toate prenumele titularului, anul absolvirii, seria si numarul actului, numarul si data la care a fost inregistrat in evidentele unitatii de invatamant emitente.